Over Amanda

Wie is Amanda?

 

Na jarenlang in loondienst gewerkt te hebben nam ik in 2014 de beslissing om als zzp’er verder te gaan. Die stap nam ik niet van de een op andere dag, daar is een hele tijd van denken over aan vooraf gegaan.

Dat herken je misschien wel: is het ondernemerschap iets voor mij? Gaat het mij lukken klanten te vinden? Ga ik de collega’s missen?

 

Gelukkig heb ik er nog geen dag spijt van gehad! Ik vind het heerlijk om mijn eigen tijd in te kunnen delen, andere ondernemers te ontmoeten en te ervaren waar zij mee bezig zijn. Dat ontdek ik door de blogs die ze schrijven of door op hun website bezig te zijn. En natuurlijk met name door het contact en het sparren. Want dat is een wezenlijk onderdeel van hoe ik werk: niet alleen uitvoerend maar ook: sparren, ideeën aandragen en zo samen tot een mooi product komen.

 

Als virtueel assistent (VA) ondersteun ik ondernemers door allerlei praktische werkzaamheden uit handen te nemen, werkzaamheden, die wel heel belangrijk zijn voor een eigentijdse onderneming: versturen/aanmaken/inplannen van nieuwsbrieven, social media berichten inplannen/aanmaken, online programma’s, salespagina’s, inrichten van je weggever, een up-to-date website.

 

Een doel bereiken vind ik belangrijk, dus ik sta voor wat ik beloof. Mijn interesse ligt op het gebied van organisatie en planning en ervoor te zorgen dat een ondernemer met de juiste programma’s en tools geholpen wordt. Daarin ben ik erg vasthoudend. Ik denk oplossingsgericht en houd van aanpakken. Ik heb een goed taalgevoel, kan goed luisteren en werk nauwkeurig en gestructureerd. Mijn uitdaging is mij te blijven ontwikkelen en een organisatie op rolletjes te laten verlopen. Nieuwe programma’s ontdekken en ervoor te zorgen dat alles werkt naar tevredenheid, maar ook het meedenken over wat nodig is, vind ik een uitdaging.

 

Voor mij is een online academie inrichten daar misschien wel het ultieme voorbeeld van. Als ondernemer leg je hier je ziel en zaligheid in. Alles wat jij aan kennis hebt wil je graag overbrengen aan je klant.

En ik merk dat daarin de keuzes nog wel eens lastig zijn. Je hebt heel veel kennis in huis en wilt het liefst alles delen met je klant. Een overload  aan informatie kan dan het gevolg zijn. Ik lees daarin graag mee om te voorkomen dat je teveel informatie deelt en daarmee je klant in verwarring brengt.

 

Ik werk graag samen met ondernemers die een passie hebben voor hun product of dienst en actief bezig zijn met profilering en positionering van hun bedrijf. En die tegelijkertijd openstaan voor iemand die hen taken uit handen neemt, ondernemers die inzien dat ze zich daardoor beter kunnen focussen op datgene waar ze zelf goed in zijn. Om zodoende samen te werken, een ieder met zijn of haar eigen expertise.

 

Natuurlijk hebben we niet alleen contact via mail, telefoon, Whats App of  Skype. Ik vind het erg belangrijk elkaar ook regelmatig live te ontmoeten. Dat plan ik graag in!

 

Ben je benieuwd of het werken met een VA iets voor jou is? Of heb je al concrete werkzaamheden die je wilt uitbesteden? Aarzel dan vooral niet contact op te nemen, ik help je graag (verder)! Ik heb een groot netwerk, dus in het geval je andere werkzaamheden wilt uitbesteden, help ik je graag de VA met de juiste expertise te vinden.

Assistanzz!

Amanda Egger

info@assistanzz.nl

+31 6 14 636 646